Головна » Дошкільна освіта

Дошкільна освіта

ДИВОВИЖНИЙ СВІТ ДИТИНСТВА

     Кожний  малюк приходить у світ з власним безцінним скарбом, який  він  має знайти  в собі й відкрити  людям, щоб  заіскрився  коштовним сяйвом;  з певною  програмою свого розвитку – траєкторією  польоту  до світлого, високого.  Кожний  народжується окриленим  і  прагне у  височінь,  а от  чи  злетить – залежить  від  дорослих. Помічаючи  та підтримуючи означені  задатки  у кожного  вихованця,  педагоги все ж  мають  прагнути до  їх  рівномірного розвитку,  формування  індивідуальної  цілісної картини  світу, яка зумовлює поведінку  дитини,  визначає процес  та  результат різних  видів  її діяльності.

     Дошкільне  дитинство – особливий  значущий час  становлення  особистості. У  цьому  віці для  розвитку  важливий чи  не  кожен день,  адже  щільність та  інтенсивність  дитячого життя  надзвичайно  високі. Дошкільник  живе  ніби за  власними  законами і,  виходячи  з них,  відкриває  для себе  світ. Малюкові, безумовно,  потрібна  взаємодія та  особлива  допомога близького  дорослого  на цьому  початковому  та визначальному  етапі  життєвого шляху.  Батьки  довіряють дошкільним  закладам  найдорожче, що   в них є – своїх дітей. Віддаючи  малюка  до дитсадка,   вони  мріють про  те,  що, нарешті,  він  стане самостійним,  менш  залежним від  них,  навчиться самотужки    задовольняти  свої потреби,  адже  тут обслуговувати  себе  доводиться переважно  самому.  Крім того,  дитина  бачитиме позитивний  приклад  однолітків та  дорослих.

     Саме  з метою  виконання  замовлень батьків  на  здобуття їх  дітьми  дошкільної освіти  та  забезпечення конституційного  права  маленьких жителів  Луцького  району створена  мережа дошкільних  установ  з  26  закладів. Існуюча мережа дошкільних установ району   на 42 % забезпечує право дітей на здобуття повноцінної дошкільної освіти. Дошкільні заклади працюють за визначеним режимом роботи з тривалістю перебування у них 9 та 10,5 год. У наявній мережі ДНЗ діє практика гнучкого режиму роботи залежно від потреб батьків.

     На виконання Закону України ,,Про дошкільну освіту” належна увага приділяється підготовці дітей п’ятирічного віку до навчання в школі. 100 відсотків дітей охоплено підготовкою до навчання в школі. Зокрема, в  дошкільних установах району навчається 853 дитини старшого дошкільного віку, у 14 групах короткотривалого перебування на базі загальноосвітніх шкіл – 166 дітей, в позашкільних установах,  в дошкільних закладах м.Луцька та консультпунктах – 92 дитини.

     В дошкільних установах району на сьогоднішній день здійснює освітньо-виховний процес  206 педагогів. З них: 26 – завідувачів,140 – вихователів, 6 – вихователів-методистів, , 26 – музичних керівників, 4 – практичних психологи, 4 – інструктори  з фізичного виховання. Повну вищу освіту мають 134 педагогічних працівники, середню спеціальну освіту – 72 педагоги.  З вищою кваліфікаційною категорією працює  19 педагогів, першою кваліфікаційною категорією – 26,  другою кваліфікаційною категорією – 18 педагогів. Педагогічне звання «Вихователь-методист» – у 3 педагогів.

     Зміст навчально-виховного процесу в усіх дошкільних навчальних закладах району визначається Базовим компонентом дошкільної освітивідповідно до програми розвитку, навчання, виховання дітей «Я у Світі». Відповідно до вимог програми дошкільні заклади здійснюють освітню діяльність за напрямками:

–  художньо-естетичний – 4 ДНЗ;
–  фізкультурно-оздоровчий – 2 ДНЗ;
–  народознавчий – 3 ДНЗ;
–  гуманітарний – 3 ДНЗ;
–  еколого-природничий – 4 ДНЗ.

     Для реалізації природних здібностей, нахилів та інтересів дітей в дошкільних закладах району працює 27 гуртків художньо-естетичного, музичного, спортивного, образотворчого, гуманітарного спрямування, якими охоплено 470 дошкільнят.

     Педагогічні колективи дитячих садочків активно працюють над створенням варіативного ігрового предметно-розвивального середовища, яке забезпечує пізнавальну, дослідницьку, практичну діяльність дітей згідно їх власних уподобань, інтересів. Успішно впроваджуються у навчально-виховний процес інноваційні технології навчання та передовий педагогічний досвід:

·  авторська програма М.М. Єфименка «Театр фізичного виховання та оздоровлення дітей дошкільного віку»;
·  методика Л.М. Шульги «Розвиток творчих здібностей дітей дошкільного віку на заняттях з малювання»;
·  методика розвитку мовлення та раннього читання М.О.Зайцева;
·  елементи теорії розвитку винахідницьких здібностей (ТРВЗ);
·  технологія психолого-педагогічного проектування;
·  педагогічна спадщина В. Сухомлинського, С. Русової, М. Монтесорі.

     З метою формування професійної компетентності дошкільних працівників в районі використовуються такі форми методичної роботи: районні методичні об’єднання, творчі групи, школи передового педагогічного досвіду, семінари-практикуми, педагогічні мости, школи молодого вихователя, тренінги.На належному рівні у дошкільних закладах організована робота з батьками вихованців. Щорічно проводяться Дні відкритих дверей, здійснюється належний соціально-педагогічний патронат у сім´ях, де педагоги надають батькам методичну та консультативну допомогу, проводяться конференції, батьківські збори, спільні свята.

ПОСИЛАННЯ НА САЙТИ

snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake snowflake